Saturday, July 30, 2011

mengemas,terkemas atau dikemaskan???

serius aku da macam suri rumah tangga sepenuh masa..
bangun pagi-pagi.. mandikan budak..sapu rumah
pastu masak.. pastu bagi makan.. pastu tidurkan budak... petang kemas rumah..siram pokok
lepas tu lantak kau lah budak nak buat ape... hehehehhe   :P
serius jage budak ni penat.. 

tengah-tengah aku kemas rumah.. macam biase..aku menyapu
tiba-tiba ada lak suare-suare sumbang mengacau aku tengah kemas...
"acik nak sapu lahhh.. acik pandai.."
aku wat tak tau je.. lantak kau lah budak.. kang tak siap keje aku..
time aku masak, tetibe-tibe suare sumbang tu berbunyi lagi..
"acik penatlah kemas...penat ni.."
kau tau ape die kemas????
semua kusyen die susun kat bawah..(konon-konon tempat bergolek-golek)
penat ke???
dah aku jugak yang jadi mangse kemas balik semua kusyen tu..
kau tau ape die cakap..
"mok su nie.. acik nak main lahh.. penat acik kemass"
alahai budakk.. aku tangg karangg... *sabo..sabo..

bile petang aku kemas rumah lagi..
die sibuk nak menyapu jugak..
so.. aku kasi lah dier sapu sementara aku kemas dapur...
serius aku keluar..
gelak bagai nak gile..
kau tau die menyapu kat mana????
meh ikot aku....





























sat....




















































amek kau..
dengan selipar besar die..
depan jalan raya dia sapu..
ini bukan kes dera yee...
bile aku gelak die mara aku...
huhuhu(=_=")
lepas tu ade satu ayat die yang buat aku guling-guling ketawa..
sebab tengah-tengah die sapu
tibe-tibe ada angin..
die cakap
"angin nie..janganlah kacau acikk"
serius aku gelak sampai terduduk dekat depan rumah...
LOL

aku suruh kau sapu beranda rumah..
bukan jalan raya depan rumah..
huhuhuhu
dan ini adelah rutin hampir setiap hari bagi die 
setiap kali aku kemas rumah..
hehehe

*acik*













*owhh awk ketawekan saye yee... ye saye tau nie preparation...hehehehe*

1 comment: