Wednesday, July 6, 2011

pisau cukur kah perempuan???

memang ramai perempuan yang bila mintak lelaki berbelanja pada mereka akan dilebel sebagai pisau cukur..
ni adalah biasa bagi semua orang.. kadang-kadang kalau nak difikirkan balik ada betulnya statement di atas tu..

tapi kita perempuan perlu ingat, apa yang kita minta.. bukan sekadar minta barang yang mahal dan branded.. melebihi kemampuan si lelaki, dan mengambil kesempatan atas pemurahan hati si lelaki... tu memang layak lah digelar pisau cukur..
tapi kalau kita minta barang keperluan dan juga pertolongan dari seorang lelaki yang bergelar kekasih tak salah kan..

sebenarnya wahai wanita, lebel pisau cukur tu hanya satu gelaran yang diada-adakan oleh lelaki supaya wanita tak pakai duit dieorang.. and dalam masa yang sama dieorang berpeluang nak dapatkan apa sahaja dari wanita...(terukkan..heheh)

gelaran pisau cukur ni tak bole diguna pakai, sebab kita sebagai wanita mengharapkan mereka lelaki-lelaki nie menjalankan tanggung jawab mereka sebagai seorang lelaki terutamanya yang dah bercintan-cintun bagai nak rak dengan kita kan..

so,bila kite keluar date, memang lelakilah yang wajib bayar semua keperluan kita, makan,duit wayang, barang-barang yang kita nak... sebagai ganti kita dah keluar dengan dia.. kanzzz...

 so lelaki-lelaki diluar sana.... menyara orang yang dicintai sama dengan memberi wang atau mencurahkan peluh pada diri kerana itu adalah sebahagian dari "mekap" lelaki..
dan wanita sekiranya lelaki menyintai kita dan benar-benar mengambil berat tentang diri kita, dia akan menyara kita tanpa banyak soal...

renung-renungkan lah yer...

1 comment: