Monday, October 25, 2010

pengalaman gila 2

oke, pengalaman gila aku yang kedua is.. semalam pagi aku bangun tidur.. OMG mate bengkak yang amat..
so, kebiasaanyer bile mata aku sakit.. aku tidur.. then biler aku bangun dari tidur balik..
sekali lagi OMG.. mate aku bengkak, merah.. n ada something dekat anak mata hitam aku..

then, aku call tenk.. untuk teman aku pergi pku.. mase dekat pku, kalau tak doc. just nak bagi ubat titik jer.. then aku cakap "dr, there is something in my black eyes" then dier check.. check punyer check..
last2 dier hantar aku ke hospital serdang..

kali pertama oke aku jejakan kaki ke hospital serdang.. huhuhuhu (abg kat meja pendaftaran hansome oke..)..
so, aku jumpa lah doc kat sane.. biler doc tu check.. dier kate aku kene jumper doc mata..
dari wad kecemasan.. aku beralih ke tingkat 6A...

oke.. jumpe doc mata nie yg aki gigil skit.. sebab die keluarkan jarum.. aku da bajet dier nak cucuk mata aku dah..
doc tu cakap tak sakit.. aku cakap kat doc tu aku takut n fobia sikit dengan jarumm..
then.. dengan jarum yang ada pada doc tu.. dier keluarkan mende putih yang ada dekat mata hitam aku..
empat kali oke dier korek biji mata aku..(nasib baik tak sakit) huhuhuhu..

 lepas dier korek2.. dier bersihkan mata aku gune cotton bud.. serius mase nie agak pedih sikit.. aku bajet korang pon tak berani nak letak cotton bud kat mate korang kan.. hahaha...

then, doc tu tanyer aku, kalau aku balik boleh tak aku letak ubat kat mata aku.. so.. aku angguk je lah.. cz tak nak arr dok kat spital.. ubat yg doc bagi aku aku kne letak setiap 15 minit selama 2 jam.. then 30 minit sampai pagi.. so aku kunci jam n bangun setiap 30 minit... nie sekarang mata aku ader macam satu selaput..
mata sebelah aku tak nampak dah ni cz selaput nie..

kejap lagi kul 10 aku kene jumpe pakar mata kat hospital serdang.. wish me luck k...
oke..macam nie lah keadaan mata aku pada mulanya.... huhuhuhuhu.....

No comments:

Post a Comment