Sunday, May 11, 2014

Selamat hari ibu

Selamat hari ibu buat bonda tercinta fatimah zainal...

Terima kasih sebab membesarkan saya sampai jadi sihat seperti sekarang..

Mak aku ni nak kata garang.. Tak ada lah garang sangat.. Lembut pun tak lah lembut sangat.. Yang penting dia tegas.. Sekali die jerittt... Petir kau suara diaa.. Satu lorong aku kenal suara mak aku... Lagi2 time panggil aku balik
"lelaaaa....balik...!!!magrib!!!"
Sampai makcik2 lorong ckp "haaa panggilan pulauuu"
Time kecik dulu slalu jugak kena membebel dengan mak.. Ye la aku kan teging nak mampus.. Degil.. Keras kepala.. Semua akulahh..

Bila da masuk dewasa.. Lain sikit tune mak aku marah.. Die nak marah die panggil elok2.. Die slowtalk... Time tu memang kene smash kaw-kaw punye...

Tapi dari situlah aku belajar erti toleransi.. Erti pegang kepercayaan orang..

Dari mak aku jugak aku belajar masak.. Buat kek.. Dan yang penting she is my first english teacher.. Slalu gosip2 dengan die dalam bahasa omputih..

So sebab hari ni hari ibu maka inilah entry khas utk bonda ku terchinta walaupun pada aku hari2 tetap hari ibu.. Hargailah ibu kita selagi ada..

4 tahun duduk berjauhan buat aku rasa sangat2 menghargai erti ada ibu..

Love u soooo much mom.. Xoxo

No comments:

Post a Comment