Friday, December 14, 2012

just a little talk

hari nie tak rase nk menulis dalam bahasa omputih
cz nanti tunggang langgang kang..
lagi aku tulis tunggang langgang..lagi tunggang langgang lah orang nak paham...

tak besar pun benda aku nk story mory nie..
just hal kecik yang pada aku melarat jadi besar..

aku curious sebenarnya... sebab adakah kalau korang (mcm lah ramai yang bace ape jadah yang aku tulis kan) bergaduh dengan seseorang dlm satu group lain, korang akan benci semua ahli dlm group tu?
sedangkan ahli dalam group tu jugak adalah kawan kau??

adakah bila seorang sahaja yang jahat dalam satu family bermakna semua family dia adalah jahat?
adakah bila kita jahat maka mak ayah kita jugak jahat?

think about it.. deeply...

untuk aku lah.. pandangan aku.. kalau korang gaduh, biarlah antara kau dan orang itu sahaja.. jangan libatkan yang lain2 sebab yang lain2 masih lagi kawan kau..

dan kita sebagai kawan tak perlulah nak panas kan lagi keadaan
duduk tepi diam2 dan nasihat sudah..
pada aku terpulanglah dieorang nak tunggang tebalik ke.. nk tak bertegursape ke.. nk letak dinding mcam cerita p.ramlee tu ke.. terpulang pada dieorang..
dan untuk bertindak sebagai rakan yang baik, nasihat lah kawan kita tu supaya, biarkan dan bersabar.. x ada gunanya nak marah2 bagai.. rugi perasaan jer..

dan orang2 yang berada di sekeliling/kawan2 lain.. tak perlu libatkan diri.. biarkan mereka dengan pergaduhan mereka..
tak perlu lah kita pun nak masam muka jugak dengan mereka..
jangan jadi talam dua muka.. depan mereka anda baik..belakang mereka anda kutuk macam2..
diam bukan bererti kita kalah ok.. no.no.no.no.. a bigg NO

aku cakap macam ni pun sebab berdasarkan pengalaman.. even aq dengan ex-bestfriend aq bergaduh.. tp aku dengan mak dia still baik. ada kenduri apa2 siap jemput lagi.. sebab yang ada masalah adalah aku dan anak dia.. bukan dengan mak dia..
dan benda2 macam ni aku dah alami masa zaman sekolah.. member gaduh dengan budak kelas sebelah.. habis satu kelas tak tegur budak2 kelas sebelah..
x ke bodoh tu??

untuk tambahan.. kalau ada yang berbunyi cakap aku tak berani untuk utarakan benda nie depan2
ye aku mengaku aku tak berani.. sebab aku tak nak gaduh.. aku tak nak timbulkan masalah
aku menulis dekat dlalam blog ni sebab ini adalah salah satu cara untuk meluahkan perasaan
diulangi satu cara untuk meluahkan perasaan... bukan dengan aku marah2 orang dan caci maki orang. siapa yang dapat dosa nanti?? aku jugakk...

dan ini adalah ahmad albab punya...muahahaha..ehhh..
ini blog aku.. so its up to me whatever i want to write in it.. if you dont like it so dont read it.. unless you are a stalker and only know how to search for other people mistake.

well guys.. is only my opinion and its from what i see it.
jika anda terpelajar sila guna hak miranda ye adik2..

No comments:

Post a Comment