Tuesday, June 24, 2014

kisah stalker

well.. lama tak menulis sebab tak ada idea kann...

hari nie tetiba lak teringat stalker aku...
well aku bukan lah orang fofular macam nora danish atau siti nurhaliza nak ade stalker.. tapi tu lahhh... stalker tetap ade...

aku pun tak tau lah ape si stalker nie nak dari aku.. or should i say dari aku dan si pendek..

firstly add fb aku dan dengan yakin cakap kenal aku dan si pendek...
siap ngaku kawan kerja si pendek..
bila aku tanye pendek die cakap tak kenal and gambar men and women kat dp picture tu pun dia tak kenal..
tapi yang pelik dia tahu nama kakak pendek.. tentang adik pendek nak kahwin
then bila aku bahasakan cukup-cukup kat fb senyap dia sekejap...

second kat wechat aku..
wahai stalker dah la kau pakai dp orang yang aku kenal.. seboleh2 kau cakap itu gambar original kau...
aku siap tanye owner gambar yang merupakan beberapa orang kawan pendek.. dan dieorang memang mengaku itu gambar diaorang...
yang peliknyerrr siap nasihat aku nih suruh balik kat pendek... walhal tak ada siapa pun tahu aku dengan pendek bergolak time tu...
pelik2

dan baru-baru nie timbul lagi lah stalker...
pompan nie call pendek kebetulan aku yang angkat and cakap "zamani ada tak?" zamani?? zamani???
hahahahah pendek ckp seumur hidup dia tak ada orang panggil dia zamani...
aku pun cool lah sebab aku pun pelik..nak marah pun bukan salah pendek kann.. and sebab aku tahu panggilan pendek dalam kalangan kawan-kawan, keluarga dan juga customer.
then ade lagi sorang call kali ni lelaki... "zam,khalida ada dengan kau ea?" khalida??? khalida???
khakahkahkahkah...memang aku gelak guling2
sebab pendek pun blur sape khalida.. and bile die fikir balik khalida tu one of nama aku baru dia jawab ada...

seumur hidup aku memang tak ada orang panggil aku khalida weiiiii..... ni mesti cilok nama gua dari fb niii

wahai stalker cukup-cukup lah... kalau kau nak si pendek tu kau ckp depan-depan dan dengar jawapan dia sendiri...
dan kalau kau nak aku...cewwaahh juga sila lah cakap depan-depan...
tak elok tau stalk orang...
aku pun penat nak layan kerenah korang nihh.. gelak guling2 aku dengan pendek tauuu

tapi terima kasih sebab kau telah bagi aku idea untuk menulis blog aku dan jugak untuk aku berpuisi... cewaaahhhhh.....

miss or mr stalker.. aku tahu kau ada dekat je dengan aku dan si pendek... sebab tu kau tahu apa yang terjadi dalam kehidupan sehari-hari kami.. ape pun jadi sekarang kalau aku dengan pendek tak bersama sekali pun bukan lah sebab kau itu semua adalah pilihan yang dibuat oleh diri kami sendiri


so kat sini aku nak share poems / puisi aku untuk kauuu


No comments:

Post a Comment