Friday, June 13, 2014

kekhilafan ku

layan2 lagu kat opis sambil tepu otak buat keje nihh
kuar lak lagu haleeda setia kasih... tersentap lak dengar...huhuhuhu
semua lah lagu yang boss aku bukak ni sentap...hahahahahha

boss tau layan youtube....

bile sentap layan-layan perasaan nie
terpikir pulak aku tentang kekhilafan diri sendiri

lagi2 hari ni dah masuk buku baru, buku dan amalan-amalan lama dah ditutup...

moga2 buku kali ini lebih mencatat banyak kebaikan dari keburukan diri...

dan aku terfikir tentang betapa jahatnya aku
jahat dalam membuat keputusan untuk meninggalkan si pendek malah siap bertemu pengganti walau untuk sementara..

dan saat aku kecewa, si pendek jugak yang tetap ada di sisi aku..
si pendek jugak yang hiburkan hati aku.. yang bantu aku masa aku dalam masalah.. si pendek jugak yang sanggup tadah telinga time aku membebel.. yang menghadap aku masa aku marah...

bila difikir-fikir balik dia je seorang yang sanggup terima aku seadanya.... yang terima perangai aku yang teruk nie..

so bila dengar korus lagu tadi...


Hati ingin berbicara
Hati ingin merasai… nikmat cinta
Yang sering diperkata
Tetapi sebaliknya
Tiada Terlaksana

waktu aku berpaling hati/tutup pintu hati aku pada pendek mencari cinta lain.. dan cinta yang aku temukan sendiri tidak kesampaian kan.....

Dahan yang patah tiada bersambung lagi
Hatiku pasrah dalam mencari mimpi
Getar hatiku serta kepayahanku
Hanya kau saja sudi memahaminya

aku umpama mengejar mimpi/fantasi aku sendiri...cewahhhhh
tapi betul ape.. aku cuba cari yang lebih baik dari apa yang aku ada sekarang....
tapi aku end up dengan hanya pendek yang faham aku... yang sentiasa support aku bila aku jatuh... yang memaafkan aku walau berkali-kali aku degil dan buat kesalahan...

Setiaku kini hanya satu
Dan kasihku bukanlah beribu
Biar bercerai badan… jasad atau pun nyawa…
Aku tetap setia

dan kini aku rasa aku sendiri patut jadi yang lebih baik untuk dia...
patut berusaha untuk mencapai jalan yang diredhai... untuk menjadi calon isteri yang solehah....ceeewaaahhhh

haipp lela tolong jangan gedik...

kembali pada cerita asal... ye aku patut berubah juga...
sebab walau si pendek tahu kewujudan en wartawan dalam diri aku.. dia tetap menanti aku untuk kembali pada dia..sebab dia yakin dengan aku dan cinta yang dia ada..

he is a keeper...dan aku tahu mana patut aku kejar..




No comments:

Post a Comment