Tuesday, June 12, 2012

fikir-fikirkan

well... hari tu aku balik jb seminggu
then macam biase lah..
berpeleseran di rumah...(ye di rumah... bukan tempat2 clubbing)

biasa lah kalau dah lama tak balik ni
macam2 cerita ada..
mak aku pun buat sesi luahan hati dia dekat aku..
aku ni sebagai anak
tadah je lah telinga ni kan..

halnye katenye..(gile banyak nye)
kakak aku dah mula berkira...
sampai mak aku sentap..
aku pun cakap..
kenkadang aku ada jugak terasa macam tu..
mane taknye, kalau masak ciput je.. macam untuk 2 org punye makan dekat kedai..
aku nie dah lah selera besar punya...
nak makan bertambah pun aku berfikir..
nnt mak aku balik nk makan.. laki akak aku lagi..
anak-anak abg aku lagi,abang aku lagi.. anak-anak die lagi...

yang buat mak aku sentap bile time die masak mase tu sikit..
pastu siap pesan dekat mak aku.. tinggalkan untuk laki die..
terus mak aku tak jadi nak makan...
(aku lak yang sentap dengar)

so.. bile dah macam tu.. aku amik alih tugak masak kat rumah..
mase aku dah masak...
abang aku siap 2, 3 kali tanye sape masak..
bile aku ckp aku masak.. baru die makan (agak banyak lah)
mak aku pun macam tu..
sebab jenis aku ni masak kalau dah ramai2 tak reti nak buat portion sikit2..
sebab tau masing2 tekak besar punya...

and aku agak bengang dengan akak aku..
cz.. sehari sblm aq balik kl
my mom ajak aku keluar shopping brg dapur sesikit
then die suruh mak aku beli cheese (Philadelphia)
katenyer nak buat kuih..
aku mintak duit.. die kate mintak mak belanje..
aku diam lagi...
then bile petang aku and mak balik.. die tak masak uolsss....
aku ape lagi.. terus pi dapur.. goreng ape yang patut.. ptg2 makan garlic bread and mushroom soup and nugget..(omputih sgt) ye lah buat alas perut yang sedang lapar tu...

aku malas nak masak..cz aku bajet die akan masak cz laki die nak balik makan..
tp hampeh uolsss... x de nyerrr

so mase mlm tu die nk keluar anak beranak die pi tapau makan..
die tanyer aku and mak nak makan ape.. (bajet die belanja nihh)
aq order lah nasi goreng ikan masin 1 (cz mak aku nk kongsi je)
kau tau akak aku mintak duit just nak tapaukan 1 bungkus nasi yang harga dia 3.50 tu!!
gile aku sentap..
time ni mak aku dah paling muke arah lain dah
aku terus bangun amik duit dalam purse aku bagi die..

dalam hati aku punye menyumpah..
perghh berbakul... 3.50 je kowt.. x kan kau tak boleh nak belikan mak kau yang kau tau tak makan malam lagi...
nak kate kau tak ada duit.. laki kau kerja.. ko pun bisnes kuih..
aku tengok hari2 ada tempahan..
tak kan lah tak boleh nak belanja 3.50????

kat rumah telur abis, msg mak..beli telur..
tepung habis.. msg mak.. suruh beli
time aku kat rumah..
ape2 habis.. aku beli dulu pakai duit aku sendiri..
even aku nak buat kuih or kek, barang2 semua aku beli sendiri.... tak de nyer nak suruh mak aku beli..

aku pun tak tau nak cakap ape dah..
aku tak dapat bayangkan ape perasaan mak aku time nie
aku pun sakit hati yang amat
apetah lagi mak aku..

so,kesimpulannyer ,
aku harap aku nanti tak macam dia..
mintak dijauhkan... aminn~~




No comments:

Post a Comment