Monday, January 3, 2011

Kenangan di malam new year 2011

Mase malam new year tu korang mesti bergumbira@berparty@ber macam2 lagik lah kan...
Tp malam new year aku disambut hanya di depan rumah sambil ditemani anak2 sedara yang bengong dan kisah2 seram...
Almaklumlah.. kan malam new year tu malam jumaat... bak kate member aku.. takut2 malam new year nih jadik medan buat anak haram.. yer lahhh.. kan malam jumaat... hekhek...
Untuk aku tak macam tuu.. macam kau cakap aku ditemani kisah2 seram yang berlaku disekitar aku...
Ini adalah kisah benar.. kalau korang yang bace nie ada rasa takut.. jangan bace lak.. nanti kang menghantui diri korang pulak...
Kisah seram 1
Dialami oleh : boboy (cousin band group a.k.a anak sedara aku punya kawan)
Tempat kejadian : rumah die..
Satu malam tu.. macam biase.. biler semua ahli family sedang nyeyak tidur.. si boboy terjaga tengah2 malam.. mase die tengah terjaga tu.. die dengar macam ada orang masak dekat dapur.. so die  ingat mak die tengah masak sebab lapar tengah2 malam.. tanpa ragu2 die pun menuju ke dapur.. bile sampai dekat dapur alangkah teperanjatnya die..bile hanya sudip yang bergerak sendiri dalam kuali kat dapur rumah die.. tanpa berlengah lagi.. die terus lah masuk bilik.. sambung tidur... tengah2 nak lelapkan mata..tiba2 die rasa ada tangan menjalar kat bahu dia.. sedangkan dia hanya tidur sorang2 dalam bilik.. die terus pejamkan mata tanpa berani nak tengok tangan siapa sampai dia terlelap..

Kisah seram 2
Dialami oleh : cik kalsom (mak diela n Diana.. )
Tempat : rumah sendiri
Cik kalsom tengah tidur dekat hall rumah dengan diela malam tu.. kebetulan husband dier tak ada. Cz kuar mancing rasenyer.. nak dijadikan cerita.. tengah2 nyenyak tidur.. tiba2 cik kalsom rasa ada orang pegang die.. mula2 die buat bodoh.. then dier rasa lagik.. dia kata mase dah rasa kali kedua tu die tepis lah tangan tu.. seriously dia rasa ada tangan orang..die ingat diela yang main2 then bila dia toleh arah diela yang tidur bersebelahan.. dia terkejut sebab jarak antara dia dengan anak dia agak jauh.. soo.. tangan siapa yang pegang dia tu agaknya yer...???

Kisah seram 3
Dialami oleh : diela dan kak adie
Tempat : rumah mak angkat aku/ nenek diela
Satu malam nie..diela, kak adie,ikah dan mira tidur dekat rumah mak angkat aku sebab mak angkat aku sakit.. so dierorang nih jage lah mak angkat aku... then kebetulan time tu musim memerang merayap sekeliling kampong. So that night.. si diela and ikah keluar duduk dekat beranda rumah cz nak tengok memerang.. then  diela perasan cam ada something dekat tepi rumah aku..die agak takut bila die suruh abang die check tapi abang die cakap tak ada orang pon dekat situ.. ape lagi dei terus ajak ikah  masuk (abang dia gi lepak2 kat umah kawan dia). Macam biasa dieorang tidur di hall rumah.. mase tengah tidur...sila rujuk kedudukan yang aku dah lukis...(sila jangan gelak.. tau lukisan memang cam bodoh..)


Tetiba diela Nampak benda yang dia Nampak kat tepi rumah aku dekat tingkap belah tepi.. die ape lagi.. takut lah.. then bila dia tengok lagi dah tak ada.. yang buat terkejutnye.. benda tu ada betul2 sebelah ikah yang tengah nyeyak tidur.. diela kejut kak die pelan2..then cakap kat kak die die Nampak tak apa yang dia Nampak.. then kak die angguk and bagi isyarat suruh tidur.. diela tegok lagi bende tu.. bende tu still ada sebelah ikah then tengah cium2 pipi ikah.. diela apa lagi.. selubung lah dalam selimut...then sedar2 pagi2 kak die tidur sebelah diela..(takut jugak agaknye)
Diela cakap dengan aku.. benda tu hitamm.. macam pakai jubah hitam yang Nampak hanya bahagian mulut.. kak die pown cakap benda yang sama dengan aku.. huhuhuhu

Bersambung.....
banyak lagi.. nantikan kemunculannyer... hehehehhe

No comments:

Post a Comment