Wednesday, October 15, 2014

bercakap tentang dato'

tengah-tengah berblog walking..terpandang lak entry dari kak diana tentang orang yang ade title dato'

dah lama tak berblogwalking.. so bile dapat je blogwalking hah.. mencurah idea nak tulis luah perasaan konon-konon nyer lah kann..

well boss aku pun seorang dato' tapi nasib baik kerani and staff tak kerek-kerek sangat.. biase kerek bile time pengawal datang mengentan konon-konon bayar gaji tak cukup sedangkan semua ade buat pinjaman... hancuss gruard2 aku nihh.. huhuhuhu

memang ade setengah dato kerek.. budget duit banyak sangat macam yang dia cakap tu.. aku agree.. well aku tak kisah sangat lah sebab sometimes orang yang pangkat dato memang budget je lebih kanzz..

tapi yang aku tak sukanya orang yang dok mengampu main kipas besar dato aku nih.. kipas besar kauu.. nak suruh dato' payung.. menyampah pula aku tengok.. seriusly aku rasa orang-orang nie muka tak tahu malu..

dah lah tak tahu malu.. pandai lak nyuruh boss' aku nih beli gadjet itu ini.. tapi pakainyerr?? haremmmm... tang yang menyampahnyer.. boss siap belikan untuk dia tau...  datin pun panas hati je kenkadang bile buat luahan hati kat aku... hahahahahaha...

aku nie merangkap PA datin lak dengarkan ajelah.. sian gak kenkadang sebab datin aku nih baik hati.. tak ngaku datin  kat luar.. sempoi je macam aku.. eh..
ape2 boss aku nie mesti belikan orang-orang keliling dia.. sampai aku pun pening bila time nak gaji die suruh buat cek untuk die bayar bil-bil mereka yang tak tahu malu tu.. aku bukan ape.. biarlah gaji staff n guard-guard and bil2 utiliti/beli barang nie lepas dulu then kau nak beli ape bayar ape.. bayar lah... ni tak...

nak cakap lebih aku ni kuli je.. huuhuhuhuhu...
yang muka-muka tak malu nie sekarang dok nyucuk-nyucuk boss aku suruh beli bangunan lah.. tukar kereta lah.. beli banglo lah... oii yang keluar duit boss aku.. bukan duit korang.. kenapa marah?? sebab kalau boss aku sewa 1 office.. yang muka tak malu pun akan dapat 1 ofis lain untuk dia.. boss aku yang bayarkan downpayment... bill telefon die pun boss aku yang bayarkan..

dia buat kerja?? well no! yang buat kerja kat office ni hanya  kami, secretary cabuk nihhh. yang berhempas pulas.. kena marah dengan client.. nak menghadap kerenah guard.. nak pening kira gaji.. kne kejar dengan supplier, nak kejar payment dari client.. nak berurusan dengan HQ.. yang nak menghadap kerenah pegawai ronda yang kaki merajuk... huh.. sedih tau....

pokoknya.. biar ikut resmi padi.. makin tunduk makin berisi.. jangan jadi tin kosong... bunyi je kuat habuk tak ada...

No comments:

Post a Comment