Monday, December 6, 2010

7 motivasi untuk kurus..

memandangkan ramai yang cakap aku dah makin kembang..
jadi aku amik inisiatif untuk diet..
dan keep healthy .heheh

so.. kengkawan meh kiter motivasikan diri memasing..


1)      Kurus untuk cantik
a.       Setkan dalam minda korang semua yang korang sememangnya nak kurus untuk dipandang cantik oleh diri sendiri dan juga orang lain. Bila dah kurus nih..korang mesti tak ada masalah untuk bergaya nanti.. bila dah kurus jugak tak ada sesiapa akan cakap anda tak cantik.. kecuali dieorang tu cemburu oke.. positif thingking.. hehehe..

2)      Kurus untuk sihat
a.       Kesihatan kita tak boleh abaikan oke.. demi kesihatan kita..kita kena kekal fit dan buang segala lemak2 yang tak diperlukan oleh badan kita..lagipun bila berat badan kita ideal dan kita sihat.. panyakit seperti kanser pown susah nak datang kann..

3)      Kurus untuk dapatkan boyfriend
a.       Yang nih hanya untuk orang2 yang tak ada boyfriend oke.. yang dah ada abaikan motivasi nie.. jangan nak gatal2.. lumrah lelaki suka melihat sesuatu yang cantik.. so korang pasang lah badan.. bukan nak cakap yang gemuk or berisi tak laku.. Cuma jadikan ini sebagai motivasi untuk korang dapatkan berat badan yang ideal..

4)      Makan hanya rasa sedap di tekak
a.       Nie korang kena kawal lah nafsu makan korang yer.. sebab sememangnya nak kawal selera makan susah..huhuhu.. so ape yang korang kena buat ialah fikir yang makanan tu Cuma sedap sekejap jer.. iaitu semasa dekat tekak.. bila dah masuk perut semua tu dah jadi lemak (kalau korang makan lebih2 lah)..

5)      Kurus untuk pakai baju lama
a.       Cari baju lama korang yang cantik tapi tak muat nak pakai.. korang gantung dekat bilik supaya Nampak dan korang boleh lah tanam misi untuk memakai kembali baju tu semula...

6)      Kurus untuk dapatkan pekerjaan
a.       Mungkin dalam hati korang teringin sangat nak jadi pramugari ke model ker.. haa.. maner lah tau bile dah kurus nanti korang leh dapat kan.. kalau tak dapat pown at least korang dah pon kurus.. bukan kah itu satu motivasi yang berkesan.. hehehe

7)      Kurus untuk tingkatkan harga diri
a.       Mungkin korang dihantui oleh perasaan rendah diri.. so.. dengan menguruskan badan.. korang berkemungkinan besar untuk meningkatkan kepercayaan diri korang..

Selamat memotivasikan diri anda yer.. hehehe..

1 comment: