Tuesday, March 25, 2014

mimpi ku bukan mimpi mu


mari bercerita sambil melukis...

so inilah aku waktu zaman sekolah- sekolah dulu
mak selalu membebel aku balik lambat
tapi aku ni teging..
buat tak tau je..
dann.. biasalah kalau duduk dalam perkampungan yang majoriti komuniti melayu kann
masing2 nak jaga tepi kain orang..








so aku pergi consult ramai orang termasuk lah cikgu2 aku..
dan one of my teacher cakap
cara terbaik "lari" dari rumah adalah dengan pergi belajar
aku belajar bersungguh-sungguh untuk dapat masuk university
and finally aku dapat masuk UPM
masa tu orang keliling tak cakap ape dah
ye lah.. jahat2 aku pun..
liar2 aku.. aku mampu buktikan yang aku ni "pandai" jugak lah dalam pelajaran
amek setepek kat muka korang..
suke sangat kan jaga tepi kain orang







now i'm one of the UPM graduate
enrol dalam bac.degree TESL..








lepas tu masalah satu lagi muncul..
semuaa... i mean SEMUAAAA
orang nak aku jadi cikgu..

macam2 korang cakap kann time aku cakap aku tak nak
gaji besar lahh
bagus untuk masa depan lah
ade pencen lah











come on lah..
aku tak nak..
aku pergi belajar pun sebab aku nak tutup mulut korang2
now korang sibuk pulak nak menhancuskan hidup aku degan paksa aku kerja yang memang aku tak nak






haishhh pening aku tau..
yng suke2 bercakap nie..
aku cadangkan pergi jadi cikgu dulu
tengok korang betul2 minat nak mengajar org sampai korang tua ke tak??

untuk aku??
sebulan dua boleh lah..
masuk bulan ketiga aku dah tension..
so aku memang tak de passion dalam mengajar
tolong faham.

jadi cikgu tanggungjawab besar..
sebab tu aq respek gile degan orang yang betul2 nak jadi cikgu
semoga korang akan terus berdedikasi sampai tua
dan jadi guru cemerlang



so sorry people
im letting go of your dream
and im chasing after mine


adios


No comments:

Post a Comment